Informatie voor scholen en het samenwerkings verband
Samen werken aan
onderwijsperspectief
Je herkent het meteen: één leerling vraagt tachtig procent van de aandacht, de rest van de klas kijkt mee. Het zorgoverleg raakt vol, het samenwerkingsverband schuift aan, ouders maken zich zorgen en ondertussen wil jij gewoon goed onderwijs geven. Juist op dat punt komen wij in beeld.

Elke leerling volgt onderwijs
Dat is ons doelOnze pedagogen zijn specialist in de combinatie van onderwijs en jeugdhulp. We werken dagelijks in en rond basisscholen, scholen voor Speciaal Basisonderwijs en Speciaal onderwijs en met samenwerkingsverbanden in Fryslân. We kennen de praktijk van volle groepen, krappe formaties, toelaatbaarheidsverklaringen,
OPP’s en de druk om thuiszitten te voorkomen. Die onderwijsrealiteit is altijd ons startpunt.
Wij sluiten aan in of rond de klas. Soms staan we naast de leerkracht van een leerling met complex gedrag. Soms lopen we mee met de IB’er of orthopedagoog in de casuïstiekbespreking. Een andere keer bouwen we met het samenwerkingsverband een arrangement op maat. Altijd met hetzelfde doel: de leerling volgt onderwijs, de klas blijft werkbaar en het onderwijsteam is verstevigd.

Samen met scholen
werken we aan:
- het terugleiden van leerlingen naar de eigen klas of een passende onderwijsplek
- doorstroom naar een plek die echt past, binnen of buiten de klas
- het vormgeven van passend onderwijs en het voorbereiden op écht inclusief onderwijs
- het inrichten van onderwijs-zorgarrangementen en zorg in onderwijstijd (ZiO)
- kennisoverdracht aan en coaching van leerkrachten, IB’ers en interne gedragsspecialisten
- Jeugdhulp op school (JOS)
Rust en deskundigheid
Door kennisoverdracht en samenwerkingOnze inzet is altijd tijdelijk, doelgericht en overdraagbaar. We lossen het niet vóór jullie op, maar samen mét jullie en dragen onze kennis stap voor stap over aan het team. Zo ontstaat er niet alleen rust in de klas, maar ook duurzame deskundigheid in de school.
We doen dagelijks ons best om een waardevolle partner voor jouw school te zijn. Met onze expertise en ervaring in het onderwijs, brengen we beleid en praktijk bij elkaar – van vergadertafel tot klaslokaal. Zodat jij als directeur, IB’er, orthopedagoog of samenwerkingsverband kunt zeggen: “We houden onze leerlingen binnen boord én ons team overeind.”

“We sluiten aan in het dagelijks leven en helpen bij knelpunten.
Zo kan het gezin zelfstandig verder”